Poprzednie edycje
Druga edycja
#TataTeżCzyta 2024
(TV, radio, digital outdoor, digital)

Głównym celem przedsięwzięcia było zachęcenie mężczyzn, a w szczególności ojców i opiekunów do czytania dzieciom. Hasłem przewodnim edycji 2024 było: czytanie daje wolność! Sercem kampanii ponownie była publikacja – poradnik dla rodziców i opiekunów „Supermoc książek #TataTeżCzyta2024”, której ponad 55 tysięcy egzemplarzy rozdystrybuowano po całej Polsce. Towarzyszyła temu kampania omnichannelowa, której zasięgi przekroczyły 100 milionów wyświetleń.
Na zaproszenie organizatorów, w kampanię włączyło się aż 40 wydawców polecających książki dla dzieci, 10 firm z branży e-commerce, 4 dystrybutorów, 10 fundatorów wydania papierowego (drukarnie i papiernie), 6 samorządów oraz 25 partnerów (instytucje współpracujące).
Kampania miała formułę otwartą, na podstawie materiałów udostępnianych na stronie projektu odbyło się wiele lokalnych inicjatyw. Samorządy podejmowały działania angażujące przedstawicieli władz i urzędów oraz znanych mieszkańców. W bibliotekach i placówka odbywały się spotkania czytelnicze z udziałem ojców. Wyjątkowym wydarzeniem w kampanii był wykład Zakładzie Karnym w Gorzowie Wielkopolskim na temat znaczenia czytania w życiu oraz czytania dzieciom
W ramach współpracy z firmą badawczą Research Collective na koniec kampanii zostało przygotowane badanie i raport: „Książki i czytelnictwo w życiu Polaków”, w którym zapytano o rozpoznawalność kampanii #TataTeżCzyta.
Jak się okazało, już po pierwszym roku działań, wyniosła ona aż 13%.
Rozgrzewka prasowa
Dzięki współpracy z COS Torwar i Legia Fight Club udało się wpisać czytanie w szerszy i zaskakujący kontekst – przestrzeń ringu bokserskiego i klubu sportowego. Fundacja Powszechnego Czytania i wydawnictwo Tatarak podkreślają, że czytanie jest dla mózgu tym, czym dla ciała dbanie o formę fizyczną.
Ponad 100 gości wysłuchało rozmowy na temat roli czytania w rozwoju dzieci oraz wspieraniu ich kompetencji i sukcesów w dorosłym życiu, a także temu, jak aktywność ta wpisuje się w kontekst rodzicielstwa i partnerskiego wychowania.
W rozmowie udział wzięli ambasadorzy kampanii, eksperci i partnerzy. Podczas wydarzenia premierę miał pierwszy spot kampanii #TataTeżCzyta, który następnie dostępny był w Internecie, radiu i telewizji.
Pierwsza edycja
#TataTeżCzyta 2023
Kampania po raz pierwszy wystartowała w 2023 roku dzięki porozumieniu ponad 30 wydawców, a także dystrybutorów, księgarzy i bibliotekarzy, samorządowców oraz instytucji i firm. Inicjatywę wsparli znani ojcowie i nie tylko.
Kampania swoim zasięgiem objęła przestrzeń miejską, a także media społecznościowe, gdzie cieszyła się dużym wsparciem użytkowników, blogerów i influencerów oraz zaangażowaniem wydawców literatury dziecięcej. Dzięki temu udało się zbudować szeroką grupę sprzymierzeńców wspierających akcję oraz uzyskać blisko 2 000 publikacji pod hashtagiem #TataTeżCzyta, zapraszając do chwalenia się czytaniem i polecania dobrych książek. Liczba wyświetleń treści związanych z akcją przekroczyła 5 000 000.
Założeniem kampanii od początku było włączenie bibliotek, szkół i przedszkoli w działania zapraszające rodziców do czytania.
Zaangażowanie tej grupy umożliwiło bezpośrednie dotarcie do ojców i opiekunów dzieci.
Premiera broszury
Kluczowym punktem w pierwszej odsłonie była publikacja broszury „Supermoc Książek #TataTeżCzyta”. Oficjalna premiera odbyła się w Warszawie 24 maja i była połączona z bardzo owocnym panelem dyskusyjnym nt. czytania wśród mężczyzn z udziałem znanych ojców – ambasadorów kampanii. Łącznie rozdanych zostało ponad 30 000 papierowych egzemplarzy broszury, która udostępniona została także online.